chilli 16 mars

Hade chilli i dag. Började med att jag åkte ut, fixade allt till både chilli & gnista. 
Så hämtade jag chilli och borstade han i typ 30-40 minuter ? 
Sen så gick jag ner till ridhuset. Börja ridpasset med att jag skritta fram i typ 10 minuter ? sen åkte snodden på,så skrittade jag lite med den och sen började trava. Varera lite skritt och trav. Har snodden längst ut så drar inte upp  han i värsta formen utom han kan ta upp hela huvudet om han vill. Så trava jag fram en stund. Sen tog jag en galopp i varje varv, Efter det fick han skritta en liten stund. Så började jag med konditions träningen. Skritta ½ minut och galoppera 1 minut X 8. körde 4 gånger i varje varv. Och han gjorde det så himmla bra, Och han var så sjukt fin, kan inte beskriva. Han vart helt avslappnad oså. Sen när jag var klar sä tog jag av snodden och så fick han trava av utan den och sen skritta jag av ganska länge. Är så sjukt stolt över honom. Både med passet i dag och i torsdags, han är sååå fin! 
 
Nästa vecka blir det på torsdag att rida dressyr, öva galopp fattningar och tempo. 
Och lördagen ska jag antingen fortsätta med det jag gjorde på torsdagen eller konditions träning. Har inte bestämmt mig ännu. 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0