Ponny akuten

Va ju ponny akuten säsong 4 i går. Själv tyckte jag att de va katastrof! Den ända där som kunde rida va ju han lilla Linus. Han såg ut att vara en duktig ryttare!

Men vad är de för problem, hej jag kan inte sitta ner i sadeln, drar min häst i munnen & svär åt den? Haha, Asså ta hjälp av en dressyr tränare så kan säkert den hjälpa dig i stället ? Och dra inte hästen i munnen för att om den inte gör som du vill så är de du som kanske gör fel. Och då är de verkligen inte hästens fel. Sen svär gör ju typ alla åt sin ponny mamma någon gång? Det är ju inget någon kan träna bort ? Haha de är ju bara du som bestämmer vad som ska komma ur din mun..

Hästen beteer sig som en bitch.
Ja men de är inte så konstigt om man gräver in sporren i magen så att den har stora sport märken, haha. Aldrig provat och tagit av dom? Om jag va en häst skulle jag Också bockat av min ryttare om någon skulle gjort så på mig. Visst jag har inget emot sporrar men så länge man Intw mosar in dom & hästen tar skada av de. Jag rider typ aldrig mer sporrar för jag inte tycker om att göra de, men de händer väll st jag med gör de men jag mosar absolut inte in dom.


Jag vågar inte galoppera på min häst..
Rammlat av på dirren.. Haft ponnyn i 4 år & inte vågar galoppera. Om man vill våga galoppera på sin ponny är de kanske bland de första man gör när man köper ponnyn.. Man behöver ju Inte lära sig det på sin ponny när den är för liten. Hästen va ju typ som en myra..

Vissa saker va i allafall katastrof tycker jag, vad tycker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0