chilli 10 januari

Red ju som sagt chilli i dag, tanken va ju ett konditions pass med skänkelvikning i början. Men när vi skritta fram så verkade han ganska mjuk och sammarbets villig så jag berstämmde mig för att ta dressyr i stället. Skritta fram och trava fram på volter, serpentiner halvt igenom oså. Så stog de ju hinder framme för dom hade hopptränat innan och så va de två titthnder, en mur & ett joker hinder som han var as rädd för haha, mongo. Tog en galopp och sen satte jag honom i arbete. Va på en volt och körde lite skänkelvikning där, flytta in och ut, böjde och ställde, lite halvhalter och så fick jag en as bra kontakt med honom och så gick han ner i form lite. Så när jag hade honom i arbete och han sluta tänka på sakerna runt omkring så kunde vi komma jätte nära hindrena i volter och han brydde sig typ inte. Blir så glad när de går bra & stolt över honom för han gör alltid så gott han kan, dock kan han väll vara lite latmask...
Ska ju hoppa nästa vecka för melinda, eller hon ska hjälpa mig. Ska hoppa titthindrena, gissar på en tårta ?
Haha, nerrå hoppas att han sköter sig!
Igga mitt mojje face..
Min skänkel är typ Cp där, mitt huve också.
 
Älskar dig bääästis <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0