chilli och räkan

Sitter hos min farmor nu, lånade hennes dator. Har inte suttit vid datorn på as länge känns de som, eftersom min är trasig. Är i allafall sjukt rid sugen! Är så himmla taggad tills på tisdag torsdag & lördag.
På tisdag ska jag rida räkan igen. Sjukt svår ponny men han har lärt mig något enormt i ridningen. Dessutom är det sjukt snällt av Bella att hon hjälper mig för hur jag ska rida honom och att jag får rida honom. Är enormt tacksam över det! Dessutom är Bella sjukt duktig och snäll!
På torsdag ska jag rida Chilli. Blir markarbete, lite bommar och dressyr så att han får lyfta på bena. Så lite trim in för lördag.
På lördag ska jag först åka ut till stallet typ as tidigt. Måste nästan vara där senast halv 8. För att jag ska fixa två hästar. Chilli och Gnista. Ska va med på stallets Pay and jump på chilli. 60 & 80. Börjar typ kl 9. så ska jag hinna borsta honom och rida fram. Sen måste jag mocka två boxar, fixa hö påsar till 2 hästar, mat till 2 hästar, hämta gnista i hagen borsta henne och sen skritta henne. Måste vara klar senast typ 12 kvart i 12. För då ska jag till skogslotten och rida lektion. Sjukt najs dag! Jag är as taggad till alla dom här passen. Försöker få ut så mycket som möjligt av varje ridpass. Det som är så bra är att chilli och räkan är två olika ponnysar. Räkan vill ha ett hårt stöd och Chilliär lite känsligare & dom är verkligen två helt olika ponnysar. Räkan är som en studs boll! Tycker i allafall att det är lärorikt! Är sjukt tacksam över att jag får rida både Räkan & Chilli!
Älskar dessa ponniisar! <3
 

Kommentarer
Postat av: terese

Vad söt bild :)

2013-02-03 @ 17:02:08
URL: http://teresehh.blogg.se
Postat av: Anonym

I vilket stall?

2013-02-04 @ 19:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0