ridpass 29 oktober

Sov hos mimmi, gick upp vid halv 10 och gjorde årdning oss och drog till stallet. började med att mocka och sen ta in calle. Och han ville inte komma in först. Men mimmi fångade honom. Så borstade vi honom osådär. Sen när jag red så gick det bajs i  början. Han lyssna inte för skänkeln, alltså han vill fuska och inte gå på spåret och jag blev irriterad på honom. Sen jobbade vi lite i skritt att han skulle lyssna på skänkeln och gå ut i hörnen. När han lyssnade började vi hoppa lite. Bara en iten sockerbit. Först låg bommarna på marken & han bllir rädd för dem.. haha lilla tönt :') sen fjanta han sig lite. Men sen tyckte han att de  va hur kkul som helst och han va jätte fin ! 
Så hade jag sagt till mimmi att han va rädd för blå hinder alltså typ vatten mattor osv, och hon hade han blå jacka så självklart måste hon ju lägga sin jacka under -.- men vi la ner det så han kunde gå över & han blir typ skit rädd och gör vääääärsta hoppet över haha tönt häst.. sen jobbade vi med formen, han va lite stretig i munnen. Men han slappna av sen och blev jätte fin ! vet nu hur jag ska göra! fick jätte bra tipps av mimmi !
Super tack till henne för att hon hängde med och hjälpte mig !
Sen gjorde vi mat och drog hem ! 
 
Bilder kommer men mimmi har inte skickat dem ännu !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0