Ridpass 1 november

I början när jag kom till stallet så gick vi och hämtade han, han ville in, han stog där vid staketet. Sen så satte vi dit en hö påse så han kunde stå äta , för han brukar vara hungrig när han kommer in & om han inte får mat står han och håller på o styr o massa. Så han fick stå och äta lite :) 
Haha tjejerna i stallet gick och kolla och tyckte typ att de va smart so jag hade satt dit den & att han va bortskämd oså. haha ganska kul ! Men jag borstade honom & mamma fixade mat & mocka! 
Sen när jag red så va han typ hyper pigg i början, gick och trippa lite för att han ville framåt. Sen när jag hade ridit fram honom tog jag en galopp i varje varv och gasa på honom lite och han tyckte att det va så kuuuul !  överlycklig ponnii :D  Sen körde vi lite skänkelvikning och att bogen skulle vara innan för spåret i skritt i båda varven. och lite framdelsvändning oså, han lyssnade ganska bra ! så mycket skritt & trav övningar i dag & lite galopp ! 
Han blev mjuk ganska snabbt av det & så gick han så fiiiint i form. Han vart så sjukt snygg min kille ! Alltid ligga snygg och biffig när han går sååååå fint ! Körde lite volter, serpentiner , halvt igenom. Sen när jag va klar skulle jag hoppa av och gå ut , men innan jag ens hade hoppat av kom det värsta blåsten och det låter ju in i ridhuset, så han bara flyyyyger i väg, och jag har långa tyglar. Som tur va fick jag tag på dem fort. Men han vart verkligen as rädd ! haha min lilla tönt ponni ! Så ögonen va typ as stora & näsan också haha. Så hoppa ja av och han gick typ as nära. Lilla töööönt ponnnnniiii! Sen fixade allt och släppte in han i boxen. 
 
Mycket nöjd med min snygging i dag! 
 
Fick även reda på något tråkigt & det är att en spekulant som redan har provridit honom 1 gång ska komma och provrida igen nästa vecka... dem var alltså intresserade igen.. sjukt tråkigt om han blir såld! men den som köper honom kommer bli mycket nöjd med honom om dem köper honom ! Dressyr ponnii ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0