Dagarna på ridlägret

Måndag: Gick upp, fixa o allt det där. Gick te hagen sen red jag & clarissa dressyr i första gruppen. Sen mocka  vi macke & yellows boxar och fixa vatten och mocka ridbanan och kratta och fixa mat o massa. Sen upp och chilla lite i stugan. Sen hade vi hoppning , vi red först igen. Hoppa lååååågt. Och hon va dum dum dum ! Hon ville inte gå i väg och duma sig , sparka o lite sådäära. Men när hon hoppa så sköte hon sig ! På kvällen chilla vi lite och sen gick o la oss. 
 
Tisdag: Första passet körde vi handy horse. Gick väll ganska bra tror jag. Fick lite fart på henne. 
Andra passet kommer ja inte i h¨g va vi gjorde HAHAHHA, antaligen dressyr i think ? :)
 
Onsdag:  Första passet red vi ut , bara skritt typ, något trav. korv tråkigt -.- men vi va ju ändå 21 st men whaaat ever lixom ? Sen andra passet hoppa vi i gräshagen. Gick väll sådär tycker jag ! Men hon hoppa allt men as seg. Seen hoppa hampus upp och hon blev HET haha ! va fan gjorde han igentligen :o men efter de gick de väll ganska bra. 
 
 
Torsdag: Första passet så hade vi ponny galopp/idialtid, gick väll sådär tycker jag. Men ja vann det ju så de gick väll  antaligen bra ? :) hon va krånglig att få i väg. Sen andra passet så tränade vi till dressyr tävlingen. På med snodden och hon va inte speciellt glad på de antar jag. haha. Surskalle hon är :)
Men de gick inte så bra för ja glömde bort skiten och hon lysna nada. 
 
Fredag: Vaknade hämta hästarna, ner till stallet, borsta & knoppa för dressyr tävling. Jag var sist -.-  Gick väll hyfsat bra.  Hon va seg som sirap, men om man ser på hur hon är gick de riktigt bra . Hon lyssnade osådär. 
Sen andra passet så hoppade vi studs . När vi hoppa gick de jätte bra men när vi stog stilla och väntade gick de inte lika bra för att när de va min tur ville hon inte gå hon stog o sparka o en massa shiit. Envis jävel.Sen tog vi ner så vi  bara hoppa 1 hinder, så hoppa vi typ 85 cm. Hon hoppar iallafall grymt bra. Bara om hon inte skulle vara så envis och jobbig när man ska gå i väg.. 
 
Lördag: Första passet så red vi ut i skogen. Hon va PIGG och väldigt STARK. drog i som fan i skogen. Men de va kul. Gjorde inget speciellt en vanlig uteritt lixom. Hände inget speciellt. Andra passet hoppa vi inför ''mini'' tävlingen i dag. Jag körde omhoppningssvängar redan i går för att se att dom ffunkade och de gjorde dom. Va bara en gång hon rev men de gjorde verkligen ingenting för vi kom as snävt och hade noll fart så de va mitt fel. Så spöregnade det. Va typ en dränkt hare.. Sen efter vi hade hoppat klart va de bara o gå hämta nästa häst vilket va fame för att rida henne till en hage. Så drog vi upp och bytte om. Så ¨åt vi o sådära. Sen när vi åt glasstårta kommer idioten sandra och häller ett glas med vatten över mig och vi dog typ av garv. HAHAHa, den bruden är skön hon ! Så smeta jag glass på henne och hon rammla av stolen och sen vatten krig. Sen sjöng vi singstar. Va typ hög eller något? Jag och hampus hoppa omkring o dansa.  Ae. den kvällen glömmder jag ALDRIG. den va verkligen KLOCKREN. 
 
Söndag: Avslutningsdagen : Allt va i hoppackat städa de sista lämna stugan och gick ner till hästarna, mocka o lite så. Sen borsta och sadla. Så hade vi ju en liten hopptävling. Hon va knölig som fan, ja vart så himmla arg på henne. Men inne på banan sen gick de bättre fast hon va fortfarande 'AS seg. sen hade vi ''Pris utdelning''. Jag kom 3:a i hoppnningen så fick en gul rosett och ett grimskaft , 1:a i galopp tävling fick blågul rosett, siliconsnoddar & pokal, kom 6: a i en springtävling fick vit rosett & sen vann vi stugpriset, fick örhängen. Så är vääääldigt nöjd. Fast ja har ju fått käämpat som ett djur för det också ! Sen lämna hästarna i hage och så sa hej då och åkte hem & de roliga va över :'(
 
Tiden med dom här människorna har  varit awsome. Helt grymt ! dom ärr underbara. Hoppaas att man träffar dom nästa år. Vissa av dessa människor hoppas ja att ja kommer fortsätta ha kontakt med. Bullen HAHHAHA, bara dom på lägret som fatta. Grymt ju ! Klockrent läger. Tråkigt o åka hem o lämna allt men ändå lite skönt . Är grymt trött .. Kanske kommer några bilder när sötis johanna har skickat dom.- Så ni vet :)
Tiden har varit underbar, skulle kunna bo där verkligen !

Kommentarer
Postat av: Michaila - I can do anything in the right shoes

Sv. Åh tack så jätte mycket! :) Ja dagen har varit bra än så länge :)sj då?

2012-07-17 @ 12:05:46
URL: http://michaila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0