paddlat med klassen

Sorry för dålig uppdatering, har paddlat i 3 dagar med klassen. Är typ helt död nu. 
Här kommer dagarna i allafall: 
 
Dag 1:  
Gick upp vid typ halv  fixa o allt shit. Sammlades på skolan vid halv 8 och åkte typ kvart i. 
Sen kom vi till någon camping, drog lott vem man skulle paddla med. Jag kom med Lisa. Så paddla vi i typ 10 min så hade vi första lyftet, sen paddla på . Vi hade typ 4 lyft den dagen. Det ena va typ 1-2 km långt. Bar typ 13 kanoter , för vi va först och fick hjälpa till med alla när vi skulle lägga i dem. 
sen paddla på, fick paddla med ida då. Så kom vi till läger platsen vid kl 6 typ, då satte vi upp tälten & gjorde mat. Sen bara chilla. 
 
Dag 2: 
Vakna typ vid kl 7, alla andra sov då förrutom vi tjejer. Vi sov 9 tjejer i ett tält som va för 6 personer. Fast de va inte så trångt för jag , moa & agnes spred typ ut oss så vi fick massa plats och dem andra hade trångt. haha. Vi fixa iallafall årdning allting då, åt frulle. Sen paddla vi i väg, vet inte vad klockan var. Men de va ganska stora våger i allafall, trodde verkligen att vi skulle välta. Då fick jag paddla med Moa. Sen stannade vi och åt, sen fick jag paddla med GW, de gick typ år helvete, lika dant när jag paddla med ida. Så när vi inte hade så långt kvar började det att spö regna & åska. Så man va typ dyngsur. Sen när de sluta slängde vi upp tälten och bytte om. Lite senare så körde vi ryggby i kanoterna. Det gick ut på att man ska välta varandras kanoter. Jag & moa va i en. Fast de va inte så många som va med. Men det var galet kul & as skönt att bada. Dem som inte var med missade verkligen något!
Sen lite senare satt vi vid elden en stund, sen gick vi till tältet & va med på ''sanning & konka'' bara för kul. Gick och la oss typ vid kl halv 12. 
 
Dag 3:
Vacknade typ vid 8, fixade oss & plocka i hop tältet ,  hjälpte alla andra så vi kom i väg fortfare, sen drog vi . Paddla i 1½ timme, så då va paddlingen slut :D 
Paddlade med Moa, då va både jag & moa as lacka, för de kändes som att man inte kom någon stans och man har ont i hela kroppen & ingen har ätit & alla är lite halv tjugriga på varandra och kanoten går inte som man vill. Men vi kom i land & vi hade lite kul i kanoten samtidigt.  Slog i fingret i den där satans kanoten flera gånger, de gör ju piss ont. Men grymt skönt när vi kom upp på land. Vi åkte med bästa Linn hem. 
Kom hem vid någon tid, kommer inte i håg va klockan var. Slängde mig i ett bad på dirren, va grymt kall. Sen har jag bara kollat på tv & chillat. Ska inte göra något mer i dag. Är as trött ! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0