dagens ridpass - Räkan

Red räkan i dag. Gick rätt bra i början. Men jag tycker att han är svår att hitta kontaken på i bland för att man måste vara otroligt hård i handen och de känns som att jag ska dra han i munnen då. Men så blir det inte. Och det har jag även sagt till bella, men hon säger också att man måste va sjukt hård i handen. Ovanligt att man kan ta i hästar så mycket som man måste göra på honom! Men när jag väl hittar hur hårt jag ska hålla i honom så går det galant! Sen blir det ju mycket med mellan chilli och räkan, för när jag har ridit chilli tar jag ju hans stöd på Räkan och det fungerar inte alls! Men går bättre och bättre nu!
Tränade i alla fall lite volter, skänkelvikning osv. Är nöjd med honom. Är otroligt glad över att jag får rida honom. Han är en sjukt fin ponny och vi passar verkligen varandra. Och jag och Bella kommer sjukt bra överens. Hon är ju typ som en tränare för mig, för hon kan ju Räkan utom till typ. Och jag tar alla hennes tipps och råd. Sjukt glad över det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0