Chilli torsdag - 4 april

 
planen var att hoppa, tog på han saker för att hoppa men planen ändrades när jag kom ner till ridhuset. Dom höll på att bygga oså där nere. Så hade dem ställt byggsaker för hinderstöden så kom inte åt dem, så väntar tills dem har tagit bort dem så jag inte välter och förstör någonting. Så blev lite dressyr i stället. Han kändes ganska mjuk redan från början. Han blir jätte fin när man böjer han och så då går han fint men när man ska ha han rak så går han som en kamel, så det är det vi måste träna på, att behålla formen på rakt spår. Ska väll träna för någon dressyr tränare någon dag. Men hur som helst, skritta fram ganska länge, sen traven. Jobbade lite serpentiner, volter och att han skulle ha framdelen utanför spåret och sånt. Jobbade mest trav och skritt. Sen tog jag lite galopp med. Red i ca en timme. På slutet så skritta jag utanför på utebanan. Då blev han rätt så fin! Men som sagt så är det de raka spåret vi måste träna på. Vi får träna mer på hela formen. Men när han väl går där, då är han sååååå fin !
Bilder från i dag:
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alva

Sv; Okej! :) Ja, hon är ungefär som min! Lånar henne under 9 månader tom juni! :)
Har du egen hast alltså? :)

2013-04-04 @ 19:48:50
URL: http://alvac.webblogg.se
Postat av: Ida ♥

Söta bilder!

Sv: Tusen tack! :D
den har varit bra, din då? :) kram

2013-04-04 @ 20:18:16
URL: http://photobylove.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0