Medryttar ponnys jag har haft!

Det började 7 september eller oktober, då vart jag medryttare på en svart liiten c-ponny vid namn jump of freedom. Även kallad joppe! Joppe stog på skärlunda & moa ägaren hade även en liten b-ponny keffe. Honom tog jag också hand om när jag hade joppe! Fast dock red jag honom inte ! Joppe va en riktig latmask. Gjorde verkligen ingenting gratis. Han var väldigt seg att rida, och när man la på pisken bocka han eller kicka bak ut. Men en period gick det ganska bra för oss. Men sen mot slutet gick det inte så bra igen. Vi vart typ osams varje ridpass & jag blev irriterad. Men han var en riktig kelgris, sjukt snäll i all hantering. Man skulle typ kunna släppa en bomb och han skulle knappt reagera. Tog med han till skogslotten på en maskirad hoppning. Hoppade 50 & en LD. 50 gick väll helt okej men inte LD, vägra ut oss. Men jag red ju inte direkt bra när jag hade Joppe. Kunde ju knappt rida eller något då haha ! Men han lärde mig ändå mycket!
Sen såldes han. Sluta på honom 6 april. Så flyttade han till en ny ägare i stockholm. 
 
 
 
Vart sedan utan medryttar häst ett tag & då red jag bara på ridskola tills jag hittade danne. 
börja på honom den 18 juni tror jag det var? En riktig dröm ponny att rida och pyssla med. Han stog helt själv om man inte spände dit honom, fast dock gjorde jag det varje gång. Väldigt stabil häst. I ridningen kunde han va både frammåt och lite slow, men lyssnade ALLTID. En riktig dröm ponny för mig ! Ville att han aldrig skulle säljas. Hade ju honom stor del över sommaren när ägarna var bort resta o så. Sen en dag skickade ägaren sms att han skulle säljas. Jag var ju såklart väldigt ledsen. Och sen frammåt skolan började sa JAG i från på honom... 
Att han va till salu och det vart ledsen varje gång jag hörde att någon skulle prov rida osv. Sen ville ju jag ha en ponny som jag kunde tävla med. För tävla gjorde ju ägaren. Men Danne lärde mig otroligt mycket!!En helt awsome ponny. Så under sommaren har jag utvecklats ganska mycket i ridningen. Han gjorde mitt självförtroende lite större i ridningen. Men verkligen dröm ponnyn i promise you! om ni letar efter en fin läromestare så kan jag verkligen rekomendera danne!
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Fina :-D

Ursäkta! *host, host* Nu kan du blir helgens blogg.

2012-10-04 @ 18:43:39
URL: http://ellencsordas.se
Postat av: Julia

Hej, fin blogg du har:) Hur länge har du ridit?
Kram

2012-10-04 @ 19:24:42
URL: http://juliaroz.blogg.se
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

sv: min dag har vart ok :) Dindå?

2012-10-04 @ 19:49:13
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Liborius

ja det har jag haft:) du med?:)

2012-10-04 @ 21:47:16
URL: http://liborius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0