Hoppning på räkan!

Hoppade räkan i tisdags. Började med att plocka fram hinder så gick mamma med räkan. Sen så skrittade jag lite & så började jag trava och jobba honom lite där, lite skänkelvikning och böjda spår osv..
Sen en galopp i varje varv, så fick han skritta lite tills isabelle kom. När hon kom började vi först med lite dressyr för att han bli väldigt pigg i dressyren & är lite speciell. Sen började vi jobba med lite bommar & ett hinder på volten. Det gick bra !  Sen trav hoppade ett hinder en gång. Så började hoppa i galopp på ett vanligt räcke på typ 60. Sen kom på ett teknik hinder på 70 typ. Sen hoppade ett rött räcke på typ 70. Sen slog vi i hop allt till en bana som jag hoppa en gång, ett hinder låg på 90, det gick bra, men han blev väldigt pigg och bara sprang så la en volt och fortsatte, men han kändes jätte fin genom banan.,. Det gick bra, sen slog vi i hop til en oxer. Så vi avslutade med den och den låg på 90, och han kom så sjukt bra på den, han va så sjuuuuukt fin , bara flög över. Helt klart nöjdast med det hindret. Men han är väldigt speciell, blir lite het & stark. Så man måste ha han i typ en samlad galopp till hindrena. och efter hindrena drog han som fan haha, liten studs boll då! 
Men är jätte nöjd, isabelle tyckte också han såg jätte fin ut och att jag klarade han bra. För att han är en väldigt svår och speciell ponny som inte vem som helst kan sätta sig upp på. Men klarar man honom är han en riktigt rolig ponny att rida, i promise!  jag är så glad att jag har fått chansen att rida honom och hjälpa till med honom !
Men om man inte har han typ sammlad i en lagom glopp till hindrena så går det typ i 200.  Men älskar verkligen den där lille ponnyn! Synd att vi inte filma, men får göra det någon annan gång :D
 
Ska snart till stallet och rida honom, ska nog träna på en volt med öppna och slutna och lite skänkelvikning & tempo växlingar. Sen efter stallet ska jag plugga SO .
Photo: Två:a i LC+5 och vinst i LB bästa ponny du äger <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!
Vore kul om du var med i min utlottning av en välgjord bloggdesign. Vinnaren kommer väljas ut nu på lördag! (1 december) :D

Här är direktlänken till inlägget: http://malwa.blogg.se/category/tavlingar.html

Kram!

2012-11-29 @ 20:11:04
URL: http://malwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0